Αρ. Πρωτ.: 371/2020 Αθήνα, 7 Ιουλίου 2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: «Σχετικά με τις περιπτώσεις πολύωρης αναμονής συναλλασσόμενων, έξω από τα υποκαταστήματα και τις μονάδες του e-ΕΦΚΑ»
Επειδή τις τελευταίες μέρες, πολλά Μέσα Ενημέρωσης, αναδεικνύουν ως είδηση, τις ουρές συναλλασσομένων που σχηματίζονται έξω από τα υποκαταστήματα και τις υπηρεσίες του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), οφείλουμε ως εργαζόμενοι να επισημάνουμε τα εξής:
1. Σύσσωμο το στελεχικό δυναμικό του Εθνικού Φορέα, παρότι αποδυναμωμένο λόγω των συνταξιοδοτήσεων αλλά και της μη πρόσληψης νέων υπαλλήλων, προσπαθεί να εξυπηρετήσει με κάθε τρόπο αλλά και κάθε διαθέσιμο μέσο, εκείνους τους συμπολίτες μας, που έχουν ανάγκη από τις υπηρεσίες και τις παροχές του φορέα μας. Δυστυχώς, όμως, οι νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, επιβάλουν την ευλαβική τήρηση κι εφαρμογή των σχετικών οδηγιών που έχουν δοθεί από τον ΕΟΔΥ, για την αποφυγή κάθε συγχρωτισμού εντός των χώρων υποδοχής για το κοινό. Αυτό για να διασφαλιστεί, όμως, προϋποθέτει τον ελεγχόμενο τρόπο εισόδου στις υπηρεσίες μας, κάτι που αναπόφευκτα δημιουργεί ουρές ασφαλισμένων, οι οποίες για να μην καταστούν εστίες διάδοσης του ιού, απαιτούν την ενεργοποίηση του αισθήματος κοινωνικής ευθύνης και αυτοπροστασίας για τον κάθε συμπολίτη μας. Κάτι που συμβαίνει, άλλωστε, σε πλήθος κοινωνικών κι εμπορικών δραστηριοτήτων, όπως στα super market, στα εμπορικά πολυκαταστήματα, στις δημόσιες επιχειρήσεις και όπου, τέλος πάντων, υπάρχει αυξημένη προσέλευση κοινού.
2. Ο e-ΕΦΚΑ, ακριβώς για να αποφευχθούν οι συνωστισμοί και οι κουραστικές ουρές συναλλασσόμενων, έχει αναπτύξει έναν ευρύ αριθμό ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τις οποίες μπορούν να αναζητήσουν οι ασφαλισμένοι μας, στην ειδική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί (https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-menoyme-spiti). Εάν, παρόλα αυτά, ο ασφαλισμένος μας, δεν μπορεί ή δεν επιθυμεί για τους δικούς του λόγους, να εξυπηρετηθεί μέσω αυτών των ηλεκτρονικών εφαρμογών, έχει πάντοτε τη δυνατότητα, πάλι δια μέσω της προαναφερόμενης πλατφόρμας, να επιλέξει το ηλεκτρονικό κλείσιμο ραντεβού, ώστε σε άμεσο χρονικό διάστημα και σε ημέρα που το υποκατάστημα της επιλογής του θα του ορίσει, προσέλθει με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να αναμένει σε καμία ουρά συναλλαγής, για να εξυπηρετηθεί. Είναι μία επιλογή, που εμείς οι εργαζόμενοι του e-ΕΦΚΑ, συνιστούμε προς όλους τους συμπολίτες μας, για να μην ταλαιπωρηθούν, αλλά και για να μην εκτεθούν, ιδίως σ΄ αυτή την περίοδο, με τις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και τον υπαρκτό κίνδυνο από τον φονικό ιό.
3. Στις εισόδους των υποκαταστημάτων και των υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ, κάτω από τις ίδιες αντίξοες συνθήκες που βιώνουν και οι συναλλασσόμενοι που περιμένουν, βρίσκεται ένας συνάδελφός μας, ως «υπάλληλος υποδοχής», ο οποίος, παρά τα όποια μέτρα αυτοπροστασίας μπορεί να έχει λάβει, δεν παύει να εκθέτει τον εαυτό του, προσπαθώντας να τηρήσει τους επιβαλλόμενους κανόνες ελεγχόμενης εισόδου στις υπηρεσίες μας, αλλά κι ενημέρωσης όσων προσέρχονται σ’ αυτές. Κάνουμε έκκληση προς τους συμπολίτες μας, να συνεργάζονται μαζί τους, καθώς βρίσκονται εκεί για να τους εξυπηρετούν κι όχι, προφανώς, για να γίνονται ο σάκος του μποξ, από τον κάθε διαμαρτυρόμενο και ενδεχομένως ταλαιπωρημένο από την αναμονή συμπολίτη μας.
Ως εργαζόμενοι του δημόσιου κοινωνικοασφαλιστικού μας συστήματος, αντιλαμβανόμενοι τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν σε ένα μεγάλο μέρος της Κοινωνίας μας, θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον καθημερινό αγώνα μας, κάτω από συνήθως αντίξοες εργασιακές συνθήκες, για να υπηρετήσουμε αυτούς, που με το μόχθο τους και τις εισφορές τους, αιμοδοτούν και στηρίζουν το ασφαλιστικό μας σύστημα.
Από το Γραφείο Τύπου της ΠΟΣΕ ΙΚΑ